Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(2126)
Forma i typ
E-booki
(2126)
Audiobooki
(5)
Autor
Kar-Group
(20)
Duraj Natasza
(16)
Niedbalski Jakub
(13)
Kaczmarek Tomasz
(10)
Krawczyk Dorota Anna
(10)
Kamiński Tomasz
(9)
Kita Jarosław
(9)
Motowidlak Urszula
(8)
Antczak Mariola
(7)
Dorożyński Tomasz
(7)
Korybut-Marciniak Maria
(7)
Kuna-Marszałek Anetta
(7)
Małczak Leszek
(7)
Pawłowska Aneta
(7)
Rajca Piotr
(7)
Szukalski Piotr
(7)
Burska Katarzyna
(6)
Cieśla Bartłomiej
(6)
Gałkowski Artur
(6)
Habrajska Grażyna
(6)
Krzewińska Aneta
(6)
Luty Piotr
(6)
Maciołek Marcin
(6)
Malach Josef
(6)
Morze Nataliia
(6)
Noskova Tatiana
(6)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(6)
Striker Małgorzata
(6)
Waingertner Przemysław
(6)
Warwas Izabela
(6)
Wójcik Marcin
(6)
Zajda Katarzyna
(6)
Bobowski Sebastian
(5)
Bołdyrew Aneta
(5)
Brzozowska Zofia A
(5)
Całek Grzegorz
(5)
Czajkowska Maria
(5)
Gabryś-Barker Danuta
(5)
Gołąbeska Elżbieta
(5)
Grabarczyk Tadeusz
(5)
Groblińska Justyna
(5)
Grzywna Paweł
(5)
Hajn Zbigniew
(5)
Iwanek Jan
(5)
Kalamarz Ryszard
(5)
Kalińska-Kula Magdalena
(5)
Kuran Michał
(5)
Kuźma Inga B
(5)
Kwiatek Agnieszka
(5)
Lachowski Lech
(5)
Lipiński Czesław
(5)
Makowska-Iskierka Marzena
(5)
Michalak Jan
(5)
Nowakowska Aleksandra
(5)
Pazdan Maksymilian
(5)
Przygodzki Zbigniew
(5)
Radek Robert
(5)
Radziszewska Krystyna
(5)
Reis Antonio dos
(5)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(5)
Rollnik-Sadowska Ewa
(5)
Rzeńca Agnieszka
(5)
Sikorska-Kowalska Marta
(5)
Skiba Maja
(5)
Skoczko Iwona
(5)
Skowronek Małgorzata
(5)
Skupień Dagmara
(5)
Stacewicz Paweł
(5)
Stawska Joanna
(5)
Walczak-Niewiadomska Agata
(5)
Walińska Ewa
(5)
Wiktorowicz Justyna
(5)
Wojciechowska Jolanta
(5)
Zatoń Wojciech
(5)
Zielińska-Lont Klaudia
(5)
Żakowski Karol
(5)
Żuchowska-Skiba Dorota
(5)
Barańska-Szmitko Anna
(4)
Bazan-Bulanda Anna
(4)
Bekrycht Tomasz
(4)
Bielecki Maciej
(4)
Biernacka Michalina
(4)
Biernacki Michał
(4)
Bieńkowska Jolanta
(4)
Brach Jarosław
(4)
Bunio-Mroczek Paulina
(4)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(4)
Cewińska Joanna
(4)
Czapnik Grzegorz
(4)
Czechowska Iwona Dorota
(4)
Czerwiński Piotr
(4)
Desperak Izabela
(4)
Dubas Elżbieta
(4)
Filipczak-Białkowska Anita
(4)
Gostkowska-Dźwig Sylwia
(4)
Gregor Bogdan
(4)
Gruszka Zbigniew
(4)
Górecki Dariusz
(4)
Głodek Paweł
(4)
Jarocka Marta
(4)
Rok wydania
2020 - 2025
(1256)
2010 - 2019
(870)
Kraj wydania
Polska
(2126)
Język
polski
(2126)
2126 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Klasyczny tekst w nowoczesnej formie ebooka. Pobierz go już dziś na swój podręczny czytnik i ciesz się lekturą!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Object Oriented JavaScript - Third Edition

Dziś JavaScript jest dojrzałym, wszechstronnym i potężnym językiem programowania, który świetnie się nadaje do programowania zorientowanego obiektowo. Pozwala przy tym na pisanie solidnego i efektywnego kodu. Stał się świetnym narzędziem do tworzenia bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji. Można zaobserwować, że JavaScript powoli nadaje kształt następnej generacji platform internetowych i serwerowych. Najnowsza specyfikacja tego języka, ES6, wprowadza ważne konstrukcje językowe, takie jak obietnice, klasy, funkcje strzałkowe.

Ta książka jest znakomitym podręcznikiem programowania obiektowego w JavaScripcie. Przedstawiono tu solidne podstawy języka oraz programowania obiektowego, co ułatwia zrozumienie zaawansowanych, nowoczesnych funkcjonalności ES6: iteratorów i generatorów. Wyjaśniono koncepcję prototypów i zasady dziedziczenia, a także zasady programowania asynchronicznego. Nie zabrakło kilku niezwykle przydatnych dodatków: listy słów zastrzeżonych, funkcji i obiektów wbudowanych w język, a także wprowadzenia do wyrażeń regularnych. Ponadto każdy rozdział zakończono zestawem przydatnych ćwiczeń do samodzielnego wykonania.

Niektóre zagadnienia omówione w książce:

  • Konfiguracja środowiska programistycznego
  • Środowisko przeglądarki, model BOM i DOM
  • Technika AJAX
  • Wzorce kodowania i wzorce projektowe
  • Framework Jasmine i projektowanie oparte na testach
  • Programowanie reaktywne i biblioteka React

JavaScript — najlepszy warsztat profesjonalisty!


Ved Antani od kilkunastu lat używa JavaScriptu, Go i Javy do tworzenia skalowalnych serwerów oraz mobilnych platform. Jest zapalonym czytelnikiem i autorem książek. Studiował informatykę. Mieszka w Bangalore w Indiach. Jest miłośnikiem muzyki klasycznej i uwielbia spędzać czas z synem.

Stoyan Stefanov pracuje w Facebooku, jest autorem książek i często zabiera głos na konferencjach poświęconych WWW. Obecnie mieszka w Los Angeles w Kalifornii. W wolnych chwilach gra na gitarze, lata lub po prostu leniuchuje wraz z rodziną na którejś z plaż Santa Monica.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Miłość jest najpotężniejszą siłą życiową. Znacie ją? Mam nadzieję, że tak. Wiecie, jak to jest – kiwnie palcem, a my wyjemy do księżyca. Mrugnie okiem, a jesteśmy gotowi iść na wojnę z całym światem. A próbowaliście kiedyś stawić opór miłosnej wichurze, która budzi motyle w brzuchu?... Początkowo człowiek myśli, że da radę, ale potem coś zaczyna boleć w piersiach i gdy w końcu się podda, z ulgą łapie kolejne hausty tlenu. Bo walczyć z miłością, to jakby postanowić, że przestaje się oddychać. Nikt nie daje rady! Brak miłości boli, ale wiemy, że miłość bywa też przyczyną cierpienia. Cóż więc począć? Postanowiliśmy pomóc Wam z tym ambarasem. Na kartach Walentynkowego zbioru opowiadań „SŁODKO-GORZKO”, oferujemy za darmo dwadzieścia trzy lekcje oddychania. Przeczytacie o miłości radosnej, o nieszczęśliwej, o tej która łączy ludzi, ale też potrafi ich niszczyć. Życzymy miłej lektury! Z gorącym pozdrowieniem,

Autorzy:
* Andrzej Paczkowski
* Anna Pasikowska
* Anna Rybkowska
* Dorota Pasek
* Grzegorz Krzyżewski
* Jan Siwmir
* Joanna Łukowska
* Katarzyna Woźniak
* Kornelia Romanowska
* Maciej Ślużyński
* Magdalena Zimniak
* Piotr Mrok
* Zuzanna Lenska

Z recenzji:

Szczerze się przyznam, że podchodziłam do tomiku Słodko Gorzko jak przysłowiowy pies do jeża. Nigdy nie byłam zwolenniczką opowiadań. Przełamałam jednak swoją niechęć i … przepadałam w czeluściach miłości. Moim zdaniem cała antologia jest naprawdę świetnie dopracowana, iż nie sposób się od niej choć na chwilę oderwać. Każda kolejna historia to doskonałe preludium uczuć powodujące śmiech, łzy a nawet erotyczne wibracje. Początkowo myślałam, że będzie tu przeważała słodka otoczka, jednak mile się zaskoczyłam, czytając o 'prawdziwym życiu', w którym dominuje również szaleństwo, żal, rozpacz czy bezwstydny seks. Tak naprawdę Słodko Gorzko, to duża dawka różnorodnej tematyki np. randki w sieci, homoseksualna miłość, chore uczucie przyczyniające się do zbrodni, ale także obraz prawdziwych, ponadczasowych miłosnych wartości niosących optymizm i nadzieję na lesze jutro”.

Uważam, że cała trzynastka pisarzy wykonała naprawdę kawał porządnej roboty podejmując się tworzenia zbioru opowiadań Słodko Gorzko. W mojej pamięci szczególnie utkwiły historie Kornelii Romanowskiej („Garstka urywanych oddechów”), Doroty Pasek („Pośpij jeszcze trochę”), Joanny Łukowskiej („Obraz”), Macieja Ślużyńskiego („Prawie Święty Walenty”), Anny Pasikowskiej („Między sztormami”), Jana Siwmira („Współlokatorzy”) oraz Grzegorza Krzyżewskiego („miłość.com”). Nie oznacza to wcale, że postali autorzy byli gorsi, w żadnym wypadku tak nie jest. Po prostu wyżej wymienione opowiadania odrobinę bardziej podziałały na moją wyobraźnię, dając subtelną nutkę zmysłowości, romantyzmu, swoistego humoru, znaczącej przestrogi, wibrującego erotyzmu oraz swego rodzaju mądrości w dokonywaniu życiowych wyborów”.

Z okazji Walentynek pojawił się darmowy e-book „Słodko-gorzko”, zawierający 23 miłosne opowiadania. I co by nie przedłużać, już na początku powiem, że warto po niego sięgnąć, niekoniecznie tylko w Walentynki”.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Software Architecture in Practice, 4th Edition

To kompletny, praktyczny i sprawdzony przewodnik po tworzeniu architektury nowoczesnego oprogramowania, w pełni zaktualizowany o nowe materiały poświęcone rozwiązaniom mobilnym, chmurze, zarządzaniu energią, podejściu DevOps, przetwarzaniu kwantowemu i innym zagadnieniom.

Zaktualizowana o 11 nowych rozdziałów książka Architektura oprogramowania w praktyce, wydanie czwarte dokładnie wyjaśnia, czym jest architektura oprogramowania, dlaczego ma ona znaczenie, a także jak ją projektować, tworzyć, analizować i modyfikować oraz jak nią zarządzać w zdyscyplinowany i skuteczny sposób.

Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi wymaganiami i systemami oraz wyższym poziomem abstrakcji, a także jak uzyskiwać emergentne atrybuty jakościowe, gdy systemy są dynamicznie łączone na nowe sposoby.

W tym podręczniku znajdziesz informacje na temat optymalizowania za pomocą architektury najważniejszych atrybutów jakościowych (w tym wydajności, modyfikowalności, zabezpieczeń, dostępności, współdziałania, testowalności, użyteczności, łatwości wdrażania itd.), co pomoże Ci zrozumieć, jak zarządzać istniejącymi architekturami, dopracowywać je, przekształcać w celu rozwiązywania nowych problemów i tworzyć architektury wielokrotnego użytku, które stają się strategicznymi aktywami biznesowymi.

  • Zobacz, jak architektura wpływa na środowisko techniczne, cykle życia projektów, profile biznesowe i Twoją pracę, a także jak te czynniki wpływają na architekturę.
  • Wykorzystaj sprawdzone wzorce, interfejsy i praktyki do optymalizowania jakości za pomocą architektury.
  • Twórz architekturę z myślą o rozwiązaniach mobilnych, chmurze, uczeniu maszynowym i przetwarzaniu kwantowym.
  • Projektuj systemy pod kątem coraz ważniejszych atrybutów takich jak wydajność energetyczna i bezpieczeństwo.
  • Skaluj systemy, odkrywając czynniki istotne architektonicznie, stosując podejście DevOps i potoki wdrażania oraz zarządzając długiem architektonicznym.
  • Poznaj rolę architektury w organizacji, co pozwoli Ci tworzyć bardziej wartościowe rozwiązania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Java Persistence with Hibernate, 2nd Edition
Utrwalenie danych, tak aby zostały one zapisane i przechowane przez system informatyczny, jest jedną z podstawowych funkcji aplikacji. Prawie zawsze wymaga się trwałych danych. W przypadku Javy zazwyczaj utrwalenie danych odbywa się poprzez ich zapisanie w relacyjnej bazie danych z wykorzystaniem języka SQL. Relacyjne bazy danych stanowią niezwykle elastyczne i potężne narzędzie do zarządzania utrwalonymi danymi, jednak aby wykorzystać wszystkie zalety tego rozwiązania, trzeba zapewnić optymalne komunikowanie się aplikacji z bazą danych.
Niniejsza książka stanowi wyczerpujące źródło aktualnej wiedzy o frameworku Hibernate, najpopularniejszym narzędziu do utrwalania danych dla Javy, które zapewnia automatyczne i przezroczyste mapowanie obiektowo-relacyjne. Wyczerpująco opisano też standard Java Persistence 2.1 (JSR 338). Programowanie aplikacji w Hibernate wyjaśniono tu na licznych przykładach. Pokazano, jak korzystać z mapowania, zapytań, strategii pobierania, transakcji, konwersacji, buforowania i wielu innych funkcji. Nie zabrakło opisu najlepszych praktyk w projektowaniu baz danych oraz wskazówek dotyczących optymalizacji. Wszystkie przykłady zostały uaktualnione dla najnowszych wersji frameworka Hibernate i środowiska Java EE.
Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:
  • Mapowanie obiektowo-relacyjne i jego znaczenie
  • Projekt aplikacji bazodanowej typu klient-serwer
  • Korzystanie z frameworka Hibernate
  • Specyfikacja Java Persistence
  • Transakcyjne przetwarzanie danych, w tym również zagadnienia współbieżności
  • Tworzenie i uruchamianie zapytań oraz przetwarzanie otrzymanych wyników

Hibernate i Java Persistence — najlepszy sposób na nowoczesną aplikację bazodanową!


Christian Bauer jest szkoleniowcem i konsultantem. Bierze udział w rozwijaniu frameworka Hibernate. Autor kilku książek dotyczących programowania w Javie. Gavin King jest współzałożycielem projektu Hibernate oraz członkiem grupy ekspertów pracujących nad standardem Java Persistence (JSR 220). Przewodził również pracom nad standaryzacją CDI (JSR 299). Gary Gregory jest współautorem książek JUnit in Action oraz Spring Batch in Action. Jest także członkiem grup zarządzania projektami firmy Apache Software Foundation: Commons, HttpComponents, Logging Services i Xalan.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Building Event-Driven Microservices: Leveraging Organizational Data at Scale

Mikrousługi oparte na zdarzeniach mogły powstać dzięki rozwojowi konteneryzacji i łatwiejszemu pozyskiwaniu zasobów obliczeniowych. Szczególnie ciekawą propozycją są rozproszone, odporne na błędy, wysokowydajne i szybkie brokery zdarzeń. Te rozwiązania technologiczne pozwalają na korzystanie z wielkich zbiorów danych i zapewniają przetwarzanie zdarzeń w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Taka architektura ma znaczenie nie tylko dla inżynierów systemu, ale także dla struktury i sposobu działania firm i organizacji. Nagle okazuje się, że można bezproblemowo wykonywać działania, które do niedawna nie były jeszcze możliwe.

To praktyczny przewodnik, dzięki któremu samodzielnie ocenisz, jak dużą wartość biznesową mogą zyskać duże wolumeny danych, jeśli są wykorzystywane w organizacji przy użyciu architektury mikrousług opartych na zdarzeniach. Dowiesz się także, jak przygotować i przeprowadzić proces budowania organizacji, która wykorzystuje mikrousługi oparte na zdarzeniach. Poznasz wszechstronne, a przy tym proste wzorce odblokowujące wartość tych danych. W książce znalazło się również mnóstwo wskazówek i sugestii dotyczących projektowania systemu opartego na zdarzeniach, ponadto wyjaśniono tutaj kluczowe zasady architektoniczne. Wymieniono też przydatne narzędzia oraz opisano dokładnie techniki testowania mikrousług i wdrażania ich w środowisku produkcyjnym.

W książce między innymi:

  • rola architektury opartej na zdarzeniach w dostarczaniu wyjątkowej wartości biznesowej
  • mikrousługi w projektowaniu opartym na zdarzeniach
  • najlepsze wzorce architektoniczne
  • wzorce aplikacji do tworzenia wielofunkcyjnych mikrousług opartych na zdarzeniach
  • komponenty i narzędzia wymagane do uruchomienia ekosystemu mikrousługowego

Mikrousługi: odblokuj potencjał danych!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Practical Modern JavaScript: Dive into ES6 and the Future of JavaScript

Niegdyś JavaScript służył głównie twórcom stron WWW, obecnie używany jest nie tylko do pisania aplikacji przeglądarkowych, ale także do tworzenia aplikacji mobilnych i desktopowych, do oprogramowywania różnych urządzeń, a nawet w projektach skafandrów kosmicznych dla NASA. By w pełni wykorzystać możliwości nowoczesnego JavaScriptu, trzeba dobrze poznać zmiany wprowadzone wraz ze standardem ECMAScript6 (ES6). Są to bardzo daleko idące ulepszenia, dotyczące m.in. składni, semantyki, wbudowanych obiektów i metod.

Ta książka jest przeznaczona dla każdego, kto chce pogłębić swoją znajomość JavaScriptu i gruntownie zapoznać się z ES6. Materiał w niej zawarty został poukładany w taki sposób, aby ułatwić proces nauki i pozwolić na stopniowe przyswajanie kolejnych zagadnień. Po wprowadzeniu do języka i nowoczesnych narzędzi przedstawiono stosowanie funkcji asynchronicznych, destrukturyzację obiektów, dynamiczne importy, obietnice oraz generatory asynchroniczne. Opisano nowe elementy ES6, takie jak nowe kolekcje, nowe obiekty, ulepszenia obiektów wbudowanych. W książce znalazł się również szereg praktycznych uwag, dzięki którym tworzenie poprawnego, wydajnego i elastycznego kodu z pewnością stanie się dużo łatwiejsze.

Niektóre zagadnienia omówione w książce:

  • procesy rozwoju standardów JavaScript
  • techniki sterowania przepływem programu
  • tworzenie map obiektów
  • obiekty wbudowane w ES6
  • nowe obiekty Proxy i Reflect
  • natywne moduły JavaScript

Poznaj JavaScript z najlepszej strony!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Flutter for Beginners: An introductory guide to building cross-platform mobile applications with Flutter and Dart 2

Flutter to opracowany przez Google framework do tworzenia aplikacji mobilnych, które świetnie wyglądają i dobrze działają w systemach Android i iOS. Pisanie reaktywnych aplikacji we Flutterze jest przyjemną i efektywną pracą. Język Dart został bowiem zbudowany tak, by ułatwić pisanie poprawnego kodu. Flutter jest intensywnie rozwijany przez Google: framework co kilka tygodni zyskuje nowe funkcjonalności. Mimo że to relatywnie nowe rozwiązanie, cieszy się dużą popularnością. Liczba poważnych aplikacji napisanych we Flutterze stale rośnie.

Dzięki temu przewodnikowi płynnie rozpoczniesz pisanie aplikacji we Flutterze w języku Dart. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć projekt. Książka poprowadzi Cię przez proces projektowania interfejsu użytkownika i funkcji umożliwiających poprawną pracę aplikacji. Nauczysz się pisać własne wtyczki (tzw. plug-iny). Poznasz techniki poprawy wrażeń użytkownika i dowiesz się, jak tworzyć dobre, intuicyjne interfejsy. Dzięki licznym wyjaśnieniom, przykładom i wskazówkom nauczysz się pisać aplikacje wolne od błędów i gotowe do wdrożenia w App Store i Google Play. W efekcie dobrze przygotujesz się do projektowania aplikacji we Flutterze na wysokim, profesjonalnym poziomie.

W książce:

  • podstawy języka programowania Dart i koncepcje interfejsu Fluttera
  • pisanie wtyczek i widżetów Fluttera
  • stylizacja aplikacji i poprawa wrażeń użytkownika we Flutterze
  • stosowanie komponentu AnimatedBuilder
  • uzyskiwanie natywnej wydajności aplikacji

Flutter od Google. Specjalnie dla profesjonalnych twórców najlepszych aplikacji!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Wskaźniki KPI to narzędzia niedoskonałe i prymitywne, a próby zarządzania biznesem na ich podstawie są tak samo skuteczne, jak zarządzanie start-upem na podstawie podręcznika dla służb mundurowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# (2nd Edition)

Każdy, kto chce pisać gry, poza odpowiednią wiedzą teoretyczną i znakomitymi pomysłami, powinien posiadać praktyczne umiejętności korzystania z nowoczesnych narzędzi służących do tego celu. W czasach, gdy napisanie i pokazanie światu nowej gry jest poważnym projektem angażującym wielu profesjonalistów z różnych branż, projektant doświadczeń interaktywnych musi podejmować wiele istotnych decyzji na dość wczesnych etapach rozwoju gry. Ważna jest również umiejętność prototypowania i przekazywania pozostałym członkom zespołu swoich koncepcji projektowych. To wszystko sprawia, że prowadzenie projektu, którego celem jest napisanie dobrej gry, jest zadaniem trudnym i pełnym wyzwań.

Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą projektować i programować gry. Przedstawiono tu kilka praktycznych teorii projektowania gier oraz praktyk pomocnych w rozwijaniu i udoskonalaniu pomysłu na projekt. Znalazło się tu również sporo wskazówek dotyczących programowania gier jako takiego. Istotnym elementem książki jest opis procesu opracowywania prototypów dla różnych gatunków gier. Każdy z omówionych przykładów uwzględnia szybkie metody przechodzenia od koncepcji do działającego prototypu cyfrowego. W publikacji tej wykorzystano silnik gier Unity i język programowania C#. To wszystko sprawia, że maksymalnie ułatwia ona nabycie wiedzy i umiejętności, które docenia każdy profesjonalny projektant gier!

W tej książce między innymi:

  • czterowarstwowa struktura programowa i iteracyjny proces projektowania
  • programowanie w języku C#
  • zasady testowania gier i rozwiązywania problemów projektowych
  • praca w środowisku Unity na zaawansowanym poziomie
  • przykłady prototypów gier i materiały szkoleniowe

Jaki pomysł dziś wcielisz w grę?

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Kamienny świat / Tadeusz Borowski. - [miejsce nieznane] : MASTERLAB : ebookpoint BIBLIO, 2022. - 52 s.

Legendarne opowiadania w nowoczesnej formie ebooka. Pobierz go już dziś na swój podręczny czytnik i ciesz się lekturą!
Kamienny świat jest jednym obszernym opowiadaniem, złożonym z dwudziestu samodzielnych części. Autor próbował możliwości, jakie daje forma „krótkiego opowiadania”, i uznał próbę za niezbyt udałą. Forma krótkiego opowiadania podobna jest do formy ciasnego kołnierzyka, gdyż tamuje oddech. Oducza ona komentarza i omówienia, przyzwyczaja do jedności akcji, czasu i miejsca, zamiast pisarza — kształci aparat fotograficzny.
Niektóre z tych krótkich opowiadań są tylko realistyczne, niektóre są błahe, inne zawierają polemikę z cudzymi postawami pisarskimi. Adresy polemiki wskazują dedykacje, ale nie wszystkie. Niektóre są tylko grzecznościowe. Nie jestem pozytywnym katastrofistą, nie znałem kapy Kwaśniaka, nie jadłem mózgów ludzkich, nie mordowałem dzieci, nie siedziałem w bunkrze, nie chadzałem z Niemcami do opery, nie piłem wina w ogrodzie, nie oddaję się infantylnym marzeniom — w ogóle byłoby mi bardzo przykro, gdyby opowiadania z Kamiennego świata zostały potraktowane jako kartki z intymnego pamiętnika autora tylko dlatego, że są pisane w pierwszej osobie.
Nie wiem, czy przedmowa ta usprawiedliwia dostatecznie moje krótkie opowiadania. Napisałem ją głównie dlatego, aby się mnie nie czepiali różni radykalni katolicy — oraz inni. (Z Przedmowy autora).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: MongoDB: The Definitive Guide: Powerful and Scalable Data Storage, 3rd Edition

MongoDB jest wieloplatformowym, nierelacyjnym systemem do obsługi baz danych, napisanym w języku C++. Nie przypomina ściśle ustrukturyzowanych relacyjnych baz danych, zamiast tego korzysta z dokumentów w formacie BSON. Ułatwia to bardziej naturalne przetwarzanie informacji w aplikacjach, oczywiście przy zachowaniu możliwości tworzenia hierarchii oraz indeksowania. W ten sposób cały system zyskuje na wydajności, co jest szczególnie istotne przy przetwarzaniu bardzo dużych zbiorów danych. MongoDB umożliwia stosowanie elastycznych modeli danych, uzyskiwanie wysokiego poziomu dostępności i poziome skalowanie.

Ten praktyczny przewodnik jest przeznaczony dla użytkowników bazy MongoDB w wersji 4.2. W przystępny i konkretny sposób opisuje zalety stosowania dokumentowych baz danych, równocześnie wskazuje zaawansowane metody konfiguracji systemu oraz możliwe zastosowania w różnych projektach. Książka zainteresuje zarówno użytkowników i administratorów MongoDB, jak i programistów tworzących złożone aplikacje. Przedstawia kwestie tworzenia zapytań, indeksów, agregacji, transakcji, zbiorów replik, zarządzania systemem, shardingu i administrowania danymi, trwałości danych, monitorowania systemu oraz jego zabezpieczenia. Znalazło się tu także wprowadzenie do pracy z MongoDB, omówiono też zasady pracy z klastrem shardów oraz administrowania aplikacją i serwerem bazy MongoDB.

W książce między innymi:

  • ogólne zasady pracy z MongoDB
  • operacje zapisu i wyszukiwania oraz tworzenie złożonych zapytań
  • indeksy w kolekcjach, agregowanie danych i transakcje
  • lokalny zbiór replik i korzystanie z replikacji
  • konfiguracja elementów klastra
  • monitorowanie systemu, kopie bezpieczeństwa i odtwarzanie bazy MongoDB

MongoDB - przekonaj się na własnym systemie!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Web Development with Node and Express: Leveraging the JavaScript Stack, 2nd Edition

Express i Node stały się kluczowymi narzędziami do tworzenia dynamicznych, wielostronicowych i hybrydowych aplikacji internetowych. Dzięki nim można dowolnie kształtować architekturę swojej aplikacji. Projektowanie za pomocą Node jest bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla programistów, którzy doceniają dostępność i elastyczność języka JavaScript. W rzeczy samej, JavaScript ewoluował z techniki prostego ozdabiania stron internetowych, aby stać się dojrzałym, wszechstronnym, pełnoprawnym i wyjątkowo obiecującym językiem programowania. Korzystanie z niego jest o wiele bardziej satysfakcjonujące przy zastosowaniu platformy Express.

To praktyczny przewodnik dla programistów, którzy chcą tworzyć aplikacje internetowe z wykorzystaniem platform React, Angular lub Vue oraz API typu REST albo ich kombinacji za pomocą języka JavaScript, Node i Express. Zawarto tu wprowadzenie do Node, Express oraz innych przydatnych narzędzi. Szczegółowo przedstawiono koncepcję oprogramowania pośredniczącego oraz zagadnienia bezpieczeństwa środowiska produkcyjnego. Nie zabrakło wskazówek dotyczących tworzenia API za pomocą Express. Ciekawym elementem książki są szczegóły integracji z takimi usługami jak Twitter, Google Maps i US National Weather Service. Poszczególne rozdziały przedstawiają etapy budowy przykładowej w pełni funkcjonalnej aplikacji internetowej, którą łatwo będzie wykorzystać jako szablon do tworzenia innych, własnych, bardziej wyrafinowanych projektów!

W książce między innymi:

  • renderowanie danych dynamicznych za pomocą systemu szablonów
  • używanie obiektów żądań i odpowiedzi, oprogramowania pośredniczącego oraz trasowania
  • testowanie, debugowanie i wdrażanie aplikacji
  • korzystanie z baz danych, takich jak MongoDB i PostgreSQL
  • integracja aplikacji z innymi serwisami
  • plan publikowania i utrzymywania aplikacji

JavaScript: oczekuj tego, co najlepsze!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Enterprise JavaBeans 3.0 (5th Edition)

Wykorzystaj zaawansowane technologie
tworzenia aplikacji korporacyjnych

  • Poznaj architekturę EJB 3.0
  • Stwórz własne komponenty
  • Zaprojektuj własne usługi sieciowe na podstawie EJB 3.0

Enterprise JavaBeans to technologia przeznaczona do tworzenia złożonych programów, oparta na języku Java i platformie Java Enterprise Edition. Stosowana jest przy tworzeniu rozbudowanych aplikacji korporacyjnych i pozwala programistom na generowanie mechanizmów automatycznego zarządzania usługami kluczowymi dla systemu. Wersje EJB stosowane do tej pory wymagały od twórców aplikacji implementowania mechanizmów, które nie miały wiele wspólnego z właściwą logiką biznesową tworzonego oprogramowania, co znacznie wydłużało i komplikowało proces produkcji systemu. Najnowsza wersja, oznaczona numerem 3.0, jest pozbawiona tych wad.

Dzięki książce "Enterprise JavaBeans 3.0. Wydanie V" poznasz najnowsze wcielenie technologii EJB. Opisano tu wszystkie rozwiązania, które umożliwiły uproszczenie standardu Enterprise JavaBeans 3.0 względem jego poprzednich wersji. Czytając tę książkę, poznasz nowy interfejs Java Persistence API, który zastąpił stosowane dotychczas komponenty encyjne zwykłymi obiektami Javy, oraz nauczysz się sposobów eliminowania konieczności implementowania interfejsów EnterpriseBean. Dowiesz się, jak stosować adnotacje w miejsce elementów języka XML umieszczanych w deskryptorach wdrożenia. Znajdziesz tu również praktyczne przykłady, dzięki którym błyskawicznie opanujesz nową wersję EJB.

  • Architektura EJB 3.0
  • Relacje pomiędzy komponentami
  • Zapytania i język EJB QL
  • Komponenty sesyjne
  • Obsługa transakcji
  • Implementowanie usług WWW
  • Instalacja i konfiguracja serwera JBoss

Nie trać więcej czasu! Zastosuj technologię,
która ułatwi Ci wytwarzanie systemów korporacyjnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Hordubal / Karel Čapek. - [miejsce nieznane] : MASTERLAB : ebookpoint BIBLIO, 2024. - 151 s.
Forma i typ

Klasyczny tekst w nowoczesnej formie ebooka. Pobierz go już dziś na swój podręczny czytnik i ciesz się lekturą!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Zestaw kreatywnych ćwiczeń pokazujących, w jaki sposób możesz skutecznie i ciekawie uczyć się języka angielskiego z książką obcojęzyczną.

Najłatwiej przychodzi nam nauka tego, co sprawia nam przyjemność. Jeśli lubisz czytać, możesz wykorzystać swe hobby do nauki języka angielskiego. Zaproponowane przeze mnie ćwiczenia wykonuj niezależnie od wieku i poziomu zaawansowania.

Większość osób czuje się sfrustrowana podczas czytania literatury obcojęzycznej, gdyż nie rozumie dużych partii lub nawet całości tekstu. Byś mógł czerpać zarówno radość, jak też pożytek z obcowania z tekstami dwujęzycznymi, musisz wiedzieć, jak to robić. W ebooku proponuję ćwiczenia, które okażą się przydatne dla tych, którzy chcą znać biegle język angielski. Każde ćwiczenie, odpowiednio dostosowane, może być wykorzystane także w trakcie nauki dzieci. Zaletą zaproponowanej tutaj pracy z tekstem jest to, że unikniesz frustracji wynikającej z nierozumienia książki. Unikniesz też nudy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Ebook „Autentyczny wizerunek. Kreowanie wizerunku osobistego i image’u bloggera” pozwoli Ci zaprezentować lepiej swoją osobę i skuteczniej informować innych bloggerów o tym, co masz im do zaoferowania.

Czy tego chcesz, czy nie, swoimi działaniami, wypowiedziami, prezencją tworzysz własny wizerunek. Bycie naturalnym daje Ci poczucie spokoju i adekwatności. Są jednak sytuacje, w których wyeksponowanie tego, co w Tobie najkorzystniejsze, przyniesie Ci szczególne korzyści i wydaje się wręcz niezbędne. Od tego, jak jesteś postrzegany – Ty i Twoja działalność (Twój blog) – zależeć mogą nawet Twoje przyszłe życie zawodowe oraz dochody. Dlatego też ta publikacja ma za zadanie przeprowadzić Cię przez wstępny proces określania i definiowania image’u osobistego i wizerunku Ciebie jako bloggera. Na podstawie wniosków wyciągniętych z analizy będziesz mógł tworzyć skuteczne treści na swój temat – na blogu osobistym lub firmowym w portalach społecznościowych czy też na platformach kontentowych typu YouTube. Charakter publikowanych treści musi być bowiem spójny z nadrzędnym celem, jakim jest wzmacnianie pożądanego image’u Twojej osoby. Konsekwentne trzymanie się planu pomoże Ci osiągnąć wymarzony cel: zwiększające się zainteresowanie Twoją działalnością, niezależnie od jej charakteru.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Zestaw ćwiczeń „Angielski dla dzieci” dostępny jest bezpłatnie. Ćwiczenia te pełne są kolorowych ilustracji, łatwych zadań, ciekawych kolorowanek. Z podstawowymi zagadnieniami takimi, jak liczenie po angielsku, dodawanie końcówki „s” w liczbie mnogiej, nazwy zwierząt dzieci zapoznają się z przyjemnością, gdyż będą towarzyszyć im w tym przyjaźni bohaterowie z Farminkowa – krainy, w której zwierzęta i rośliny mają głos. Zachęcamy do pobrania ćwiczeń i wydrukowania ich w celu uzyskania liczącej 10 stron książeczki, którą Wasze dziecko polubi i z niewielką pomocą rodziców uzupełni.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: Mastering JavaScript Object-Oriented Programming
JavaScript jest popularnym, rozwiniętym i dojrzałym językiem programowania, a jego zastosowanie znacząco wykracza dziś poza WWW, HTML i CSS: skrypty można uruchamiać na serwerze, komputerach PC, w urządzeniach przenośnych i układach wbudowanych. Dzięki tym możliwościom JavaScript stał się potężnym i wszechstronnym narzędziem. Co więcej, ten język świetnie nadaje się do programowania zorientowanego obiektowo i pozwala na pisanie solidnego kodu, a w efekcie na tworzenie nawet bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które mniej więcej znają JavaScript, ale chcą się nauczyć programować obiektowo w tym języku. Można tu znaleźć informacje o definiowaniu obiektów za pomocą klas ES6, metodach hermetyzacji oraz różnych sposobach dziedziczenia. Są tu niektóre zaawansowane wzorce projektowe i opis wykorzystania mechanizmu obietnic do pracy z procesami asynchronicznymi. Nie zabrakło również wyjaśnień zasad SOLID, dzięki którym tworzony kod staje się efektywny i niezawodny.
Niektóre zagadnienia omówione w książce:
  • podstawy programowania obiektowego w JavaScripcie
  • techniki imitacji klasycznych interfejsów obiektowych
  • modele prezentacyjne: MVC i MVVM
  • programowanie asynchroniczne
  • porządkowanie kodu źródłowego — moduły ECMAScript 6
  • rodzaje architektury aplikacji w JavaScript, wzorce fasada i mediator

JavaScript — pisz skrypty do zadań specjalnych!


Andrea Chiarelli — jest ekspertem programowania w różnych technologiach (C#, JavaScript, ASP.NET czy AngularJS, REST i PhoneGap/Cordova), a także autorem i współautorem licznych książek o programowaniu. Poza tym regularnie pisuje do takich magazynów, jak „Computer Programming” czy „ASP Today”. Pracuje na stanowisku starszego inżyniera oprogramowania we włoskim oddziale Apparound Inc., firmy, która urodziła się w samym sercu Doliny Krzemowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tyt. oryg.: JavaScript Absolute Beginner's Guide

Naukę języka programowania można porównać do nauki języka obcego: jedno i drugie wymaga sporej ilości wysiłku i systematyczności. Trzeba najpierw przyswoić sobie podstawy, potem przejść do bardziej złożonych zagadnień i jak najwięcej ćwiczyć. JavaScript szczególnie dobrze nadaje się do nauki programowania, a przy tym jest językiem elastycznym i wciąż rozwijanym. W połączeniu z CSS3 i HTML5 pozwala na tworzenie wszechstronnych aplikacji internetowych i mobilnych.
Książka, którą trzymasz w dłoni, jest przystępnie napisanym, praktycznym podręcznikiem programowania w JavaScripcie. Zawarte tu wyjaśnienia, wskazówki i proste instrukcje pozwolą Ci na bardzo szybkie przyswojenie sobie podstaw tego języka, nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kodowaniem. Po przedstawieniu podstaw programowania wyjaśniono nieco bardziej złożone koncepcje, posługując się licznymi — często bardzo zabawnymi — przykładami. Lektura książki jest przy tym niezwykle interesująca i przyjemna. Po zakończeniu ostatniego rozdziału będziesz przygotowany, by sprostać większości wyzwań związanych z językiem JavaScript.

  • Jak zacząć pisać kod i gdzie go umieścić
  • Wykorzystanie zmiennych, funkcji i pętli
  • Co to jest zakres globalny i lokalny
  • Czym są domknięcia
  • Programowanie obiektowe w JavaScripcie
  • Operacje na danych tekstowych i listy danych

JavaScript: dzięki niemu stron WWW stają się piękniejsze, lepsze i bardziej imponujące!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej